Bezpečí Vašich osobních údajů je pro nás prioritou. Osobním údajům a jejich ochraně proto věnuje náležitou pozornost. V těchto Zásadách zpracování osobních údajů (dále jen „Zásady“) naleznete informace o tom, jaké osobní údaje o vás shromažďuje, z jakého právního titulu je zpracováváme, k jakým účelům je používáme, jak dlouho je uchováváme, komu je můžeme předávat. V Zásadách vás také informuje o tom, jaká práva máte v souvislosti se zpracováním Vašich osobních údajů.
1. Jaké osobní údaje zpracováváme?
Využíváte-li služeb našeho e-shopu nebo provozoven (tj. prodejen a výdejních míst), zpracováváme o vás různé druhy údajů.
1.1. Pokud nakoupíte
Nejčastější údaje, které nám poskytujete, jsou údaje získané prostřednictvím formuláře pro objednání zboží či jiných služeb na našich webových stránkách. Jedná se převážně o údaje, které jsou nutné pro uzavření a plnění kupní smlouvy.
Tyto údaje jsou potřebné pro vyřízení vaší objednávky a lze je rozdělit na:
- Identifikační údaje, kterými jsou jméno a příjmení, a v případě nákupu na firmu IČO a DIČ;
- Kontaktní údaje, kterými jsou e-mailová adresa, poštovní adresa, fakturační adresa, telefonní číslo, bankovní spojení, platební údaje.
- Údaje vzniklé na základě trvání smlouvy, konkrétně zakoupené produkty, objem poskytnutých služeb a zákaznický segment.
V případě nákupu produktů, které se vztahují ke zdraví, nedochází ke zpracování údajů o zdravotním stavu (jakožto zvláštní kategorie osobních údajů). Samotný nákup takového produktu nevypovídá o zdravotním stavu a námi není zjišťováno, pro koho je produkt určen.
1.2. Pokud se registrujete
Přejete-li si využívat výhod zákaznického konta, je nutné se nejprve zaregistrovat na naší webové stránce. Zákaznické konto je zabezpečeno vámi zvoleným heslem, k němuž nemám přístup a v případě jeho ztráty vám jej nedokážeme na vyžádání zaslat či vygenerovat heslo nové.
V rámci konta máte neomezený přístup k vašim osobním údajům, jakožto i k jejich případné úpravě. V kontu můžete nahlížet do historie vašich realizovaných objednávek, zakoupených produktů, i do nedokončených objednávek. Prostřednictvím zákaznického konta máte taktéž možnost uložit si údaje z platební karty, spravovat zasílání newsletteru a tzv. seznam wishlist, do něhož si můžete ukládat vaše oblíbené produkty.
1.3. Pokud jste odběratelem obchodních sdělení
Můžete od nás odebírat obchodní sdělení ohledně obdobných produktů, jako jste si u nás zakoupili. Odběr těchto sdělení můžete vždy odmítnout prostřednictvím odkazu pro odhlášení, který naleznete v patičce každého emailu obsahující tato sdělení. Máte-li zákaznické konto, je odhlášení z odběru možné taktéž prostřednictvím vašeho účtu. Odhlášení z odběru obchodních sdělení je zdarma.
V případě, že jste registrovaným zákazníkem, můžete obchodní sdělení odebírat i prostřednictvím SMS zpráv či push notifikací. Push notifikace obsahující obchodní sdělení můžete obdržet i na Facebooku, respektive přes Messenger. Toto zpracování se řídí Zásadami zpracování osobních údajů dané sociální sítě. Odběr sdělení prostřednictvím těchto kanálů můžete taktéž vždy odmítnout.
Jste-li odběratelem těchto sdělení, zpracováváme následující údaje:
Identifikační údaje, konkrétně křestní jméno;
Kontaktní údaje, se kterými Vás můžeme kontaktovat, zejména e-mailová adresa, telefonní číslo;
Demografické údaje odvozené z vašeho nastavení a chování na webu, kterými se rozumí údaj o pohlaví a preferovaný jazyk.
1.4. Pokud navštívíte naše webové stránky či na nich vytváříte obsah
Navštívíte-li naše webové stránky, tak o vás v průběhu vaší návštěvy shromažďujeme různé informace, jako např. vaši IP adresu, nastavení prohlížeče a preferovaného jazyka, navštívené webové stránky včetně času návštěvy. Dále také monitoruje váš pohyb na webových stránkách, respektive na jaké odkazy klikáte, abychom vám mohli co nejvíce upravit zobrazovaný obsah a nabízeli vám takové produkty i obsah, který oceníte.
Při návštěvě našich webových stránek do vámi používaného internetového prohlížeče a zařízení ukládáme a následně i čteme soubory cookies.
Kromě cookies však zpracováváme i údaje o vašem chování na webu, vaši IP adresu, údaje poskytnuté vaším prohlížečem, konkrétně rozlišení, operační systém vašeho zařízení vč. jeho verzi a jazykového nastavení.
Dokážeme vás také propojit se sociálními sítěmi, a to včetně automatického přihlášení do vašeho účtu na dané sociální síti. Pro toto připojení využíváme na našich webových stránkách, konkrétně v souvislosti s blogovými příspěvky, tzv. sociální pluginy, konkrétně tlačítka pro sdílení, díky kterým můžete na svém profilu příslušný obsah sdílet. Po propojení se vám na sociálních sítích i jiných webových stránkách mohou zobrazovat personalizované nabídky a cílené reklamy odkazující na naše webové stránky.
Naše webové stránky mohou obsahovat odkazy na jiné webové stránky, o nichž se domníváme, že jsou praktické a mohly by obsahovat užitečné informace. Rádi bychom vás proto upozornili, že tyto stránky mohou být vlastněny a provozovány dalšími společnostmi a organizacemi, které údaje zpracovávají dle svých Zásad zabezpečení a ochrany osobních údajů. Naše společnost nemá nad tímto zpracováním žádnou kontrolu a nenese žádnou odpovědnost za jakékoli informace, materiál, produkty či služby obsažené nebo přístupné prostřednictvích těchto webových stránek.
1.5. Pokud nás kontaktujete na zákaznické lince či sociálních sítích
Pokud se rozhodnete kontaktovat naši zákaznickou podporu prostřednictvím telefonního či e-mailového kontaktu, zpracováváme především záznamy telefonních hovorů, které jsou monitorovány, a také záznamy e-mailové komunikace.
V případě, že během komunikace s naší zákaznickou podporou sdělíte údaj o svém zdravotním stavu, je tento údaj uchován výhradně v rámci záznamu dané e-mailové či telefonické komunikace. K jeho soustavnému zpracování však nedochází.
Kontaktujete-li nás ohledně vašeho požadavku prostřednictvím naší stránky či profilu na vybraných sociálních sítí, řídí se zpracování vašich osobních údajů výhradně Zásadami zpracování osobních údajů společnosti, jež je provozovatelem dané sociální sítě.
1.6. Pokud si nastavíte upozornění na hlídání dostupnosti
V případě nedostupného zboží, o které projevíte zájem, vám nabízíme možnost si u něj nastavit hlídání dostupnosti. V okamžiku opětovného naskladnění daného produktu vás budeme informovat zprávou zaslanou na vámi uvedenou e-mailovou adresu, kterou z tohoto důvodů budeme zpracovávat.
1.7. Pokud nám udělíte hodnocení na hodnotících portálech
Po doručení zboží můžete obdržet žádost o jejich hodnocení a o ohodnocení vaší spokojenosti prostřednictvím vybraného hodnotícího portálu. Každé zpětné vazby si nesmírně vážíme, avšak je pouze na vás, zda se rozhodnete nám hodnocení udělit. V případě tohoto hodnocení zpracováváme a příslušným partnerům předávám následující údaje:
- Kontaktní údaje, konkrétně e-mailová adresa, která slouží pro zaslání výzvy k ohodnocení;
- Údaje vzniklé na základě trvání smlouvy, konkrétně zakoupené produkty.
2. Za jakým účelem osobní údaje zpracováváme?
2.1. Nákup zboží a služeb
Vaše osobní údaje nejčastěji zpracováváme za účelem plnění kupní smlouvy, abychom vaši objednávku odeslanou prostřednictvím našich webových stránek, mobilní aplikace či zákaznické linky, úspěšně zpracovali a zboží vám doručili. E-mailová adresa a telefonní číslo slouží pro zaslání potvrzení objednávky, doručení potvrzení o přijetí platby, zaslání elektronické faktury, dále také k průběžnému informování o stavu vaší objednávky a případné další individuální komunikaci týkající se dané objednávky.
2.2. Zákaznické konto
Jste-li registrovaným zákazníkem, zpracováváme vaše osobní údaje za účelem plnění smlouvy, tedy vedení vašeho zákaznického konta, v rámci kterého vám nabízíme řadu výhod.
2.3. Marketingové nabídky
Zasíláme vám obchodní sdělení ohledně obdobných produktů, jako jste si u nás zakoupili. Odběr těchto sdělení můžete vždy odmítnout prostřednictvím odkazu pro odhlášení, který naleznete v patičce každého emailu obsahující tato sdělení. V případě, že jste registrovaným zákazníkem, zasíláme vám obchodní sdělení i prostřednictvím SMS zpráv či push notifikací v naší mobilní aplikaci.
Push notifikace obsahující obchodní sdělení můžete obdržet i na Facebooku, respektive přes Messenger. Toto zpracování se řídí Zásadami zpracování osobních údajů dané sociální sítě. V případě, že odběr obchodních sdělení odhlásíte, nebudeme nadále vaše elektronické kontakty pro tyto účely využívat. Odhlášení z odběru obchodních sdělení je zdarma.
2.4. Přizpůsobení a vytváření obsahu, zajištění lepšího provozu webových stránek
Chceme vám přizpůsobovat obsah a doporučovat zboží, o které budete mít zájem. Z toho důvodu využíváme shromážděných osobních údajů k personalizaci obsahu a nabídky na našich webových stránkách. Marketingové nabídky, které se vám zobrazují, mohou být vybrány na základě dalších informací, které jsme o vás v průběhu času získali dle kontaktních a demografických údajů, oblíbených položek, jakožto i dalších údajů souvisejících s používáním našich webových stránek. Neprovádíme však plně automatizované zpracování, které by pro vás mělo právní účinky.
Zpracováváme údaje o vašem chování na našich webových stránkách, což nám umožňuje získat informace, na jejichž základě pro vás můžeme naše webové stránky neustále vylepšovat, aby pro vás byly po uživatelské stránce co nejpříjemnější. Vaše osobní údaje můžeme zpracovávat i pro vytváření různých statistik, jako je například sledování návštěvnosti či měření účinnosti reklamy, taktéž pro testování nových funkcionalit našich webových stránek či mobilní aplikace. Údaje o vašem chování na webu jsou mimo jiné důležité i pro jakoukoliv prevenci útoků na naše webové stránky.
2.5. Zákaznická podpora a komunikace
Neustále se snažíme vylepšovat služby, které náš zákaznický servis poskytuje, a abychom mohli co nejrychleji reagovat na vaše požadavky, a tento servis zajistit, potřebujeme vaše osobní údaje ke zdárnému zpracování vašich žádostí či odstranění potenciálních problémů při plnění kupní smlouvy. Pakliže se s námi spojit telefonicky, budeme si váš hovor s námi po předchozím upozornění nahrávat, abychom mohli naše služby nadále zkvalitňovat.
Shromážděné osobní údaje využíváme taktéž za účelem komunikace s vámi a jejímu individuálnímu přizpůsobování. Můžeme vás například kontaktovat telefonicky, e-mailem, v mobilní aplikaci či jinou formou, abychom vám připomněli, že máte zboží v nákupním košíku či vám pomohli s dokončením vaší objednávky. Dále, abychom vám sdělili aktuální stav vaší žádosti, objednávky nebo reklamace, případně k ní od vás získali doplňující informace. Taktéž vás můžeme upozornit, že je potřeba provést akci nutnou k zachování aktuálního stavu vašeho zákaznického konta.
2.6. Upozornění na dostupnost zboží
Pokud si u nedostupného zboží nastavíte funkci hlídání dostupnosti, budeme vás v okamžiku opětovného naskladnění daného produktu informovat zprávou zaslanou na vámi uvedenou e-mailovou adresu.
2.7. Zlepšování služeb
Vaše osobní údaje využíváme k neustálému zlepšování našich služeb i systémů, včetně přidávání nových funkcionalit. Osobní údaje zpracováváme taktéž za účelem činit informovaná rozhodnutí za použití souhrnných analýz a business inteligence, a to na základě našeho oprávněného zájmu, který se odvíjí od svobody podnikání a spočívá v nezbytnosti zlepšování poskytovaných služeb kvůli úspěchu v hospodářské soutěži. Abychom však vašim právům a zájmům zajistili dostatečnou ochranu, používáme pro tyto účely osobní údaje, které jsou v co největší míře anonymizované.
2.8. Ochrana, bezpečnost a řešení sporů
Vaše osobní údaje můžeme zpracovávat taktéž z důvodu zajištění ochrany a bezpečnosti našich zákazníků a systémů, k uplatnění našich práv a právních nároků, zjišťování a prevenci podvodů, řešení sporů či prosazování našich dohod. Dále můžeme osobní údaje zpracovávat i pro účely případných kontrol prováděných veřejnými orgány.
3. Na jakých právních základech osobní údaje zpracováváme?
Osobní údaje zpracováváme v různém rozsahu a pro různé účely, jak detailně uvádíme v čl. 1 a 2 výše, a to buď:
- Bez vašeho souhlasu na základě plnění smlouvy, plnění právní povinnosti či našich oprávněných zájmů;
- Na základě vašeho souhlasu
Druhy zpracování, které můžeme provádět bez vašeho souhlasu, se odvíjejí od stanoveného účelu daného zpracování a také pozice, v níž vůči nám vystupujete – zda jste pouhým návštěvníkem našich webových stránek, zda u nás nakoupíte či se registrujete. K zpracování vašich osobních údajů však může taktéž dojít, jste-li adresátem objednaného zboží či služby, pokud s námi komunikuje nebo pokud navštívíte naši prodejnu.
4. Komu osobní údaje předáváme?
Vaše osobní údaje zpracováváme ve většině případů pro vlastní účely jakožto jejich správce, což znamená, že my stanovujeme výše uvedené účely pro shromáždění vašich osobních údajů, určení prostředků pro zpracování a jejich řádné provedení.
Vaše osobní údaje zprostředkováváme našim partnerům pouze tehdy, je-li to nezbytné v rámci plnění kupní smlouvy, např. pro zajištění platby či přepravy.
Vaše osobní údaje taktéž předáváme našim zpracovatelům, kteří samozřejmě dodržují zákonné podmínky ochrany osobních údajů. Tito zpracovatelé osobní údaje zpracovávají dle našich pokynů a vaše práva tímto zpracováním nejsou nijak dotčena. S vaším souhlasem můžeme vaše osobní údaje předat taktéž sociálním sítím či provozovatelům marketingových nástrojů pro zobrazení cílené reklamy na dalších webových stránkách.